Clubactiviteiten tot 1 september opgeschort en fiets met max 4 personen

Naar aanleiding van de persconferentie over Corona van afgelopen week heeft de NTFU het protocol aangepast: zie www.ntfu.nl/home/nieuws/id/1109/het-laatste-nieuws-over-de-wielersport-en-het-coronavirus. In plaats van go-solo of go-duo, mag je vanaf nu weer met max 4 personen fietsen. Dat is fijn, maar met zijn allen verzamelen bij het Lossers Hoes zit er dus nog even niet in. Alle clubactiviteiten worden daarmee opgeschort tot 1 september. Voor de jeugd volgt nog nadere info, overleg met de gemeente is gaande. Wat mag wel? De NTFU reikt ons het volgende aan:

Wielrenners: max 4 personen
Fiets met maximaal 4 personen in een groep.
Respecteer de minimale 1,5 meter afstand tot elkaar én andere verkeersdeelnemers.
Vermijd drukte. Kies een route over brede wegen en fietspaden, waar het makkelijker is om tenminste 1,5 meter afstand te bewaren.
Fiets alleen naast elkaar waar dat kan. Zo niet: fiets achter elkaar. Rits op tijd.
Als inhalen of passeren niet mogelijk is, houd je ruim voldoende afstand tot anderen.

Mountainbikers: max. 4 personen
Fiets met maximaal 4 personen in een groep.
Respecteer de minimale 1,5 meter afstand tot elkaar, andere mountainbikers en recreanten.
Houd 3-5 fietslengtes afstand tot elkaar op de singletracks.
Ga, waar dat veilig kan, aan de kant voor snellere fietsers.
Wil je iemand inhalen? Houd afstand tot er ruimte is om in te halen en bedank vriendelijk.
Rijd behoudend: neem niet onnodig risico’s.

Fietsen in Duitsland:
Andere dan noodzakelijk reizen worden nog steeds sterk ontraden. Dus daarvoor geldt: gebruik je gezond verstand en fiets in ons prachtige Twente.