NTFU

Nederlandse Toer Fiets Unie

De Nederlandse Toer Fiets Unie is de enige overkoepelende organisatie van de ruim 550 toerfietsverenigingen in Nederland. De NTFU beoogt de belangen van de aangesloten verenigingen en de toerfietsers te behartigen opdat zij het toerfietsen als sport of recreatie, optimaal kunnen beoefenen. De NTFU is als nationale sportbond bij de NOC*NSF aangesloten en mountainbike-organisatie IMBA Europe.

De Losserse Wielerclub is dan ook aangesloten bij de NTFU.

NTFU Kalender

Elk jaar stelt de NTFU een kalender samen van alle fietstochten die door de aangesloten verenigingen in het hele land worden georganiseerd. De NTFU kalender bevat ca. 2000+ tochten en is on-line in te zien op de site van fietssport.nl. Daarnaast wordt deze opgenomen in het Fietssport Magazine.

Fietssport Magazine

U krijgt vier keer per jaar het blad FietsSport Magazine thuisgestuurd. In het blad staan de officiële mededelingen van de NTFU alsmede vele artikelen over voor toerfietsers interessante onderwerpen zoals techniek, materiaal, accessoires, voeding en kleding. Tevens worden regelmatig reisverslagen, boekbesprekingen en informatie over buitenlandse tochten opgenomen.

Toertochten kalender