Toertochten

De Losserse Wielerclub organiseert zelf elk seizoen een drietal tochten. Deze tochten zijn:

Bentheimer Waldtocht ***, Zondag 18 februari 2024

Een schitterende veldtoertocht met een uitdagende route, die u zowel over verharde als onverharde wegen voert. We starten en finishen zoals gebruikelijk bij de Steenfabriek van Losser. U fiets voor het grootste deel door prachtige stukken natuur rondom Bentheim en Gildehaus in Duitsland waar het nodige klimwerk niet wordt geschuwd. We hebben twee unieke pauzeplekken. Een is op het binnenterrein van Burg Bentheim en de tweede bij de molen van Gilderhaus met een prachtig uitzicht. We sluiten af met een lekkere kop erwtensoep. De start is tussen 8.30 en 9.30 uur.

• Afstanden 50 en 64 km.
  • Douchegelegenheid en de mogelijkheid om de fiets schoon te spuiten
  • Vanaf de invalswegen is de route naar de start gepijld
  • Hoogtemeters: 50 km; 340 m en 64 km; 510 m. (bron: www.gpsvisualizer.com)
  • “Extra Goed Geregeld” erkenning van de NTFU

Volg de Bentheimer Waldtocht op Facebook
Klik voor de startlocatie
Geen gedoe aan de inschrijftafel maak dan gebruik van voorinschrijving.
Klik hier om het fotoalbum te bekijken.

Schöppingerberg Tour ***, Zondag 14 april 2024

Op de Schöppinger berg

Deze tocht met afstanden van 75, 92 en 115 km, voert via prachtige landelijke weggetjes door de Duitse grensstreek richting de Schöppinger berg. Direct voor de Schöppingerberg splitsen zich de 75 en 92 km routes en gaat de lange route verder met 5 keer een beklimming van de Schöppinger berg. De korte route gaat een keer over de berg en voert u na de splitsing direct naar de pauze. De 115 km route voert u via een over een oude spoorlijn prachtig aangelegd fietspad verder het heuvelachtige Munsterland in. Na het klimwerk rond de Schöppingerberg kunt u genieten van een welverdiende rust en “Kaffee mit Kuchen” Gaststätte Jugel`s Brüningmühle in Schöppingen. Na de pauze gaat de tocht via een landelijke route en de Ramsberg weer terug naar Losser. U kunt starten tussen 8.00 en 9.30 uur.

• Afstanden 75, 92 en 115 km, geheel gepijld.
  • Douchegelegenheid.
  • EHBO en reparatiepost.
  • Versnaperingen tijdens en na de tocht.
  • Vanaf de invalswegen is de route naar de start gepijld.
  • Hoogtemeters: 75 km; 155 m,  92 km; 405 m, 115 km; 474 m.  (bron: www.gpsvisualizer.com).
  • Kosten € 7,00 (NTFU-leden €5,00).
  • “Extra Goed Geregeld” erkenning van de NTFU.

Volg de Schöppingerberg Tour op Facebook

Strade di Twente (GPX route), Zondag 14 april 2024

Stof afkloppen, in het zadel springen en jezelf klaarmaken voor een onvergetelijke gravelrit! De Losserse Wielerclub trapt deze epische tocht af bij de steenfabriek in Losser. Vanaf hier neemt de route je mee door diverse en betoverende gebieden, waaronder het schilderachtige Losser, de groene pracht van de Lutte, het rustieke Beuningen, het historische Denekamp, het levendige Oldenzaal, het charmante Lonneker en het bruisende Enschede.

Onderweg kom je niet alleen uitdagende gravelstroken tegen, maar ook kronkelende zandpaden en idyllische landwegen. Deze rit biedt niet alleen een sportieve uitdaging, maar ook een visueel feest voor je ogen. Dus waar wacht je nog op? Trek je fietskloffie aan, zorg dat je goede benen paraat zijn en geniet van deze onvergetelijke gravelrit door de diverse en adembenemende landschappen van Twente. Get ready to ride!
U kunt starten tussen 8.00 en 9.30 uur.

• Afstand 103 km.
  • Inschrijving alléén via voorinschrijving via de NTFU
  • GPX route
  • Douchegelegenheid
  • Hoogtemeters: 376 hm

Twentse Heuvelen Tocht ***, Zondag 13 oktober 2024

De Twentse Heuvelentocht staat wederom op de agenda.

Wij bieden een tocht voor de sportieve en minder beoefende fietsers door het Twentse landschap waar je kunt genieten van de fraaie omgeving.

De routes gaan door de natuurgebieden “Het Lutterzand”, “Egheria” en het heuvelachtige gebied “De Hoge Lutte” en “Tankenberg” en je kan de keuze maken uit twee afstanden (34 KM of 49 KM).

Wij vragen gebruik te maken van de voorinschrijving maar ter plaatse inschrijven blijft nog mogelijk. Inschrijven kan op:  https://www.fietssport.nl/inschrijven/54245

Onderweg staan we klaar op de pauze plaats en bij terugkeer wacht een warme kom erwtensoep om de verloren calorieën weer aan te vullen.

Schrijf je nu in, dan kunnen we weer lekker genieten van deze fraaie tocht. Wij zijn er klaar voor en tot zondag 13 oktober

De start is tussen 8.30 en 9.30 uur.

• Afstanden 34 en 49 km
  • Vanaf de invalswegen is de route naar de start gepijld
  • Hoogtemeters: 34 km; 472 m en 49 km; 688 m. (bron: www.gpsvisualizer.com)
  • “Extra Goed Geregeld” erkenning van de NTFU

Volg de Twentse Heuvelentocht op Facebook

Startlocatie toertochten

Alles tochten starten vanaf steenfabriek De Werklust aan de Smuddeweg 3 in Losser.

Nog meer….

Naast al onze mooie toertochten kun je nog veel meer tochten fietsen georganiseerd door onze zusterverenigingen.