Vaste MTB Route

Regio Twente ontwikkelt het MTB-routenetwerk in Twente in nauwe samenwerking met de Provincie Overijssel, de 14 Twentse gemeenten, MTB-verenigingen en grondeigenaren/beheerders. Lokale MTB-netwerken worden met elkaar verbonden, zodat er een aantrekkelijk, duurzaam, bewegwijzerd en zoveel mogelijk aaneengesloten netwerk in Twente ontstaat. Het totale netwerk zal ongeveer 400 km groot zijn en bestaan uit 12 routes die ook in delen kunnen worden gereden. Het MTB-netwerk moet in 2015 gereed zijn.

De Gemeente Losser, Wielervereniging De Lutte en de Losserse Wielerclub dragen ook hieraan hun steentje bij.
In samenwerking met de Oldenzaalse Wielerclub (OWC) en RTC Denekamp is een route bepaald die aansluit op de Route van Enschede Noord. De route is ongeveer 25 km lang waarvan ca. 10 km singletrack.

De route loopt globaal vanaf de Lonnekerberg ten zuiden van Oldenzaal via de Judithoeve en om De Losserhof heen richting De Lutte. In Egheria sluit de route aan op de routes van de OWC en RTC Denekamp.

De route van Oldenzaal sluit ook aan op Enschede Noord en sluit met een boog ten noorden van Oldenzaal aan op die van Losser.

Op 10 september 2014 is de route Losser-De Lutte officieel door Henny Kuiper geopend. Klik hier voor het bericht.

Enkele links:
Regio Twente