Toertochten

Op de Schöppingerberg tijdens de Schöppingerberg Tour

Elk jaar wordt door de toercommissie een kalender samengesteld van in clubverband te fietsen toertochten. Dit is echter een greep uit het grote aanbod van toertochten die worden georganiseerd door de ruim 500 bij de NTFU aangesloten wielerverenigingen. Het fietsen van een toertocht is eenvoudig: gewoon inschrijven en een routebeschrijving krijgt u mee. Meestal is de route aangegeven met pijlen en worden onderweg een aantal pauzes ingelast. Bij deelname aan een georganiseerde fietstocht hoeft u dus niet zelf naar een route te zoeken en fietst u over een fietsvriendelijke route waarbij drukke wegen zoveel mogelijk worden vermeden. De organiserende vereniging kent immers de mooie plekjes in haar omgeving!