Jeugd MTB

Wil je lekker crossen door de bossen op een mountainbike? Dat kan bij de Losserse Wielerclub. LWC heeft de beschikking over 16 prachtige mountainbikes. Dit geeft ons de mogelijkheid om de Losserse jeugd kennis te laten maken met de mountainbike sport.

Door het jaar heen organiseren we clinics en trainingen die worden gegeven door onze erkende MTB Instructeurs. Leren klimmen, afdalen, remmen, stuurtechniek en aandacht voor veiligheid maken onderdeel uit van het programma. De eerste zondag van de maand is het ouder kind fietsen.

In 2012 is LWC gestart met een mountainbike jeugdafdeling. Inmiddels hebben we 27 enthousiaste jeugdleden en 8, door de NTFU opgeleide, MTB instructeurs. De kinderen fietsen iedere zondagochtend in 3 groepen van 9 uur tot ca 11.30 uur. Tijdens de trainingen is veel aandacht voor techniek, veiligheid en natuurlijk plezier. Op de 1e zondag van de maand biken ze een leuk rondje door de Twentse bossen en dan maken ze iets meer kilometers zodat ook de conditie op peil blijft.

In de zomer gaan ze op kamp en in oktober en februari fietsen ze mee met de Twentse Heuvelen tocht en de BentheimerWald tocht.

Wil je een keer meefietsen met je vader of moeder dan kunnen wij een fiets voor je regelen. Ook doen we ieder jaar mee aan ” Lekker Fit” bij de basisscholen. Wil je meer informatie over de jeugdactiviteiten bij LWC dan kun je contact opnemen met Martijn Hafkamp 06-41370452 of stuur een mail naar .