Wegkapiteins

Het wegseizoen start dit jaar met wegkapiteins.

De dinsdag- en donderdagavondtraining voor de weg start op 28 maart. Het vertrek is om 18.45 vanaf het gemeentehuis. Dit seizoen gaan we voor het eerst werken met wegkapiteins die op deze avonden de begeleiding van de groepen verzorgen. Wat doet een wegkapitein?

• bepaalt de route van de tocht en geeft de richting aan. En fietst daarom bij voorkeur in het tweede wiel.
  • zorgt voor de juiste snelheid en stemt dat af op de zwakste leden van de groep. Samen uit en thuis.
  • heeft oog voor de veiligheid
  • en biedt eventueel trainingsvormen aan.

Een oproep voor wegkapiteins binnen de club heeft goede respons opgeleverd, onze club telt nu 20 wegkapiteins en die zijn ingedeeld naar datum en groep. Zo is het altijd duidelijk wie er voor welke groep de begeleiding op de trainingsavonden verzorgt.  Het nieuwe seizoen start met:

• groep 1, die fietst 32 mk/u of sneller
  • groep 2, die fietst 30 a 32 km/u
  • groep 3, die fietst 28 a 30 km/u
  • toergroep, die fietst 26-28 km/u
  • de startergroep, die fietst 24 km/u

Het aantal groepen wordt bij vertrek natuurlijk afgestemd op het aantal aanwezigen op die avond.