Zondag 22 april Groene Grens Tocht

Zondag 22 april is er weer de jaarlijkse Groene Grens Tocht, dit jaar voor de 24ste keer georganiseerd door de Losserse Wielerclub (LWC) voor wielrenners en toerfietsers. Het is het eerste eigen zomer evenement op hun toerkalender. De tocht is vorig jaar geheel vernieuwd en gaat een geheel andere richting uit dan voorgaande jaren, ook dit jaar zijn er enkele kleine aanpassingen geweest die de route ten gunste komen. De route voert de deelnemer over zeer rustige binnenwegen waarbij nagenoeg geen auto’s worden aangetroffen. De pauzelokatie is ook nu in het idyllische plaatsje Emsbühren Partner gemeente van Losser. Vanuit gaat het via schitterende zeer rustige binnenwegen terug richting Losser. Sommige deelnemers komen vanaf de start tot ze terug zijn geen auto tegen. De tocht is ± 80 km en geheel met pijlen uitgezet. Ook is er bij de start een routebeschrijving op papier beschikbaar.

De route naar de start (opnieuw bij steenfabriek De werklust) en is vanaf de invalswegen van Losser aangegeven. De start van de tocht is tussen 8.00 en 9.30 uur. Het inschrijfgeld is voor leden van de NTFU € 3,50 en niet leden 4,50 euro.