Trainingen starten 27 maart

Trainingen voor Race- en ATB fietsers en het Toerfietsen voor de racefietsen start weer op 27 maart.

Voor de Racefietsers
De zomertijd begint weer op zondag 25 maart en dan is het ’s avonds weer lang genoeg licht om door de week ook weer lekker buiten te fietsen Evenals voorgaande zomerseizoenen worden de fietstrainingen weer voortgezet in samenwerking met de IJsclub Losser.

Verzamelen voor het gemeentehuis

De trainingen starten op dinsdag en donderdag om 18.45 uur vanaf de parkeerplaats bij het gemeentehuis. De allereerste training is op dinsdag 27 maart. Er wordt op twee verschillende niveaus getraind, waarbij groep 1 met een gemiddelde snelheid van rond de 30 km/uur fiets en groep 2 die met een gemiddelde van 28 km/uur fietst. Met andere woorden: er is voor iedereen, ongeacht zijn/haar gewenste prestatieniveau, wel een groep beschikbaar.

Daarnaast wordt er op beide dagen ook lekker met een toergroep gefietst. Bij voldoende belangstelling zullen minimaal 2 toergroepen worden gevormd zodat iedereen die wil toeren dit ook op zijn eigen niveau kan doen. Met name zal in de beginfase juist aandacht zijn voor de fietsers die niet of nauwelijks gefietst hebben in het winterseizoen.

Voor de nieuwelingen kan het natuurlijk zijn dat het niet meteen de eerste keer lukt om bij de juiste groep aansluiting te vinden. Er kan natuurlijk altijd een overstap gemaakt worden naar de best aansluitende groep. Voor de beginnelingen is enige conditie uiteraard wel vereist om goede aansluiting te krijgen. De trainers zullen zorgen voor het aantrekkelijk houden van de trainingen door hierin de nodige afwisseling aan te brengen.

Voor de ATB-ers
Nu de zomertijd het weer toelaat om ’s avonds te fietsen willen wij, Martin en Erik, graag beginnen met het geven van de ATB trainingen! Het doel is jullie zowel conditioneel als technisch voor te bereiden op de jubileumreis naar Rhön in het hemelvaart weekend. We starten dinsdagavond 27 maart met de trainingen en hebben dan nog precies acht weken om jullie er helemaal klaar voor te stomen. We geven twee keer per week een training; zowel op de dinsdagavond als op de donderdagavond en dat dus acht weken lang. Het programma is voor beide avonden gelijk zodat je de keuze hebt tussen twee avonden of als je het leuk vind kom je gewoon beide avonden. Het is een aansluitend en vooral opbouwend  programma dus we raden jullie sterk aan elke week erbij te zijn. We starten om 19:00 vanaf het Gemeentehuis en de trainingen gaan altijd door; weer of geen weer… Uiteraard zijn leden die niet naar Rhön gaan ook van harte welkom.   We zien jullie graag verschijnen!
Erik & Martin