Coen fiets Mont Ventoux Challenge

Beste fietsvrienden!

Coen Telgenhof Oude Koehorst

Graag zou ik even 5 minuutjes van jullie tijd gebruiken om e.e.a. onder de aandacht te brengen. Op zaterdag 2 juni staat er voor mij, samen met 7 collega’s de Mont Ventoux challenge op de agenda. Tijdens deze challenge is het de bedoeling 3 keer de top van de Mont Ventoux te bereiken op 1 dag (ruim 140 km en 4400 hoogtemeters). Wij gaan deze tocht ondernemen voor stichting Join4Energy (www.join4energy.nl) Deze stichting probeert zoveel mogelijk geld in te zamelen om het onderzoek naar een medicijn voor energiestofwisselingsziekten te bekostigen. Deze aandoening zorgt ervoor dat bij kinderen de ‘batterij’ erg snel leegloopt, en niet of nauwelijks op laadt. Een wandeltocht van 100 meter voelt voor hen als een marathon. Ook heeft het lichaam onvoldoende energie om organen goed te laten functioneren. Onderzoek naar een medicijn voor deze (tot op heden ongeneeslijke) ziekte wordt niet gefinancierd door de overheid. Dit houdt in dat elk kind dat wordt geboren met deze ziekte meer in het ziekenhuis ligt dan kan genieten van zijn of haar jeugd. 50% van deze kinderen bereikt de leeftijd van 10 jaar of ouder, slechts een enkeling zal volwassen worden.

Met ons team zijn wij bezig zoveel mogelijk geld in te zamelen om het onderzoek naar een medicijn te bevorderen. Als docent zijn we immers dagelijks bezig met de toekomst van een kind, en wij vinden dat elk kind recht heeft op een toekomst! Het geld proberen we in te zamelen door verschillende acties, en wellicht zitten er voor de wielerliefhebbers een aantal interessante acties bij!

Op 12 april is er op het AOC Oost in Almelo een avond met een markt, workshops acties en een veiling. Naast allerlei (gesigneerde) fietsartikelen wordt er dan ook een fietsreis geveild. Je kunt met 2 personen een week naar het trainingskamp van het 1t4i-Shimano team (Tom Veelers, Tom Stamsnijder en Marcel Kittel) waar je de beschikking krijgt over een professionele fiets én alle begeleiding. Normaal kost zo’n verblijf voor 2 personen €1280,-  nu kan er geboden worden vanaf €700,-. Bieden kan door een mail te sturen naar . Meer informatie is te vinden via: http://www.pv-holidays.com/nl-nl/procycling_ms

Daarnaast is er ook de mogelijkheid om je in te schrijven voor een exclusieve clinic van Tom Veelers. Sprinter van het 1t4i-Shimano team. Deze clinic zal plaatsvinden op een (nog nader te bepalen) zondag, voor maximaal 10 deelnemers. (op dit moment is het plannen nog lastig i.v.m. wedstrijdschema van Tom Veelers) Kosten hiervan zijn €25,-. Maar let op: wie het eerst komt……. Inschrijven kan via:

Uiteraard zijn er ook nog andere mogelijkheden tot sponsoring. Zo is eenieder uitgenodigd op donderdag 12 april (18:30 uur – 22:00 uur) op het AOC Oost, aan de Bornerbroeksestraat 348, te Almelo. Tijdens deze avond zal de (reeds genoemde) veiling plaatsvinden, er zullen diverse workshops worden aangeboden en Maarten Nijland kan virtueel worden uitgedaagd voor een wedstrijd op de (Rabobank-Giant) racefiets. http://bikechallenge.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=52&Itemid=66

op www.join4Energy.nl is veel meer informatie te vinden over de challenge, en de reden waarvoor we dit alles gaan doen. Mocht je niet in staat zijn op 12 april langs te komen, is er altijd nog de mogelijkheid om me rechtstreeks te sponsoren via:

Bedankt voor de aandacht, en hopelijk tot ziens op 12 april!

Sportieve groet, Coen Telgenhof!

P.s.: voor vragen of opmerkingen;