Mike blikt terug op de Twentse Heuvelentocht

Zaterdagochtend starten we met het opbouwen van het terrein op de Steenfabriek. De voorbereidingen zitten er op. De laatste aanpassingen op de route zijn gedaan. Het is rond. De Twentse Heuvelentocht 2018 kan wat ons beginnen!!
We hebben vanochtend een goede opkomst qua “handjes”. Er zijn naast de gebruikelijke helpers van LWC een stuk of 8 jeugdleden om ons te helpen met het opbouwen van het terrein. Dat gaat als een speer. En ze hebben toegezegd om er met de Bentheimer Waldtocht 2019 weer bij te zijn.

Hoe leuk is dat?

De natuur begint zich al in herfstooien te hullen

Het heerlijke weer speelt ons in de kaart. Er worden voorzichtige schattingen gemaakt over de aantallen op zondag. Niemand die het zeker weet. Vakantie, mooi weer, droge routes, allemaal factoren die meespelen.

Zondagochtend in alle vroegte komen de uitzetters naar de Steenfabriek om de tassen met de linten op te halen. Veel nieuwe gezichten bij de uitzetters. Goed om te zien dat we op deze manier de specifieke routekennis bij meerdere mensen krijgen. Een enkele uitzetter is wat zenuwachtig, maar alles is perfect verlopen. Geen fouten in de route.

Het zit er op; de finishboog is in zicht

Vanaf 8:15 begint het druk te worden rondom de Steenfabriek. Wat een auto’s!! Er komt geen eind aan lijkt het wel. De mensenmassa verplaatst zich langs de inschrijftafels en iedereen staat te popelen om te vertrekken.
Ik vind het opmerkelijk om te zien dat er veel ouders met hun kinderen fietsen. Veel families en grote groepen met dames. En bont palet aan fietsers. Dat is mooi om te zien.

Op een valpartij na verloopt de tocht goed. Het blijft lang gezellig. De bokbiertjes en snert vinden gretig aftrek.
Op de pauzeplekken worden de nodige lekke banden geplakt door Vos Bikes en B&T. Jan Ten Tusscher zie ik nog wat laatste reparaties doen voordat sommige fietsers kunnen vertrekken.
De krentenbollen van Alink vliegen de deur uit. En zijn tot op de laatste kruimel op.

De jeugd van de LWC was ook van de partij

Via deze weg wil ik iedere vrijwilliger bedanken voor zijn of haar bijdrage.
Vrijwilligers van de Steenfabriek, het was weer een feestje. Op naar de Bentheimer Waldtocht 2019

Met vriendelijke groeten,

Mike Hilbolling