Driedaagse 2017

In 2017 bestaan onze wielerclub 30 jaar. Daarnaast bestaat de wens van enkele clubleden om de driedaagse in een andere omgeving te organiseren. Beiden een goede reden om eens uit te kijken naar een andere locatie voor de driedaagse.

De Harz
Na wat gebieden digitaal verkend te hebben op fietsuitdaging en groepsonderkomens bleef de Harz als optie over. De Harz is het hoogste middelgebergte van Noord-Duitsland. Het gebied kenmerkt zich door uitgestrekte bossen, hoogvlaktes, diep ingesneden dalen met wilde rivieren, beken en watervallen en grote en kleine stuwmeren. Van oost naar west heeft het gebergte een lengte van 110 kilometer en het is 30 tot 40 kilometer breed. De Harz is met een afstand van ongeveer 340 km ongeveer 1,5 uur verder rijden dan Sauerland (200 km). Op aanraden van een clublid is gekozen voor de plaats Werningerode aan de noordzijde van de Harz.

Op de Brocken

Wernigerode
Wernigerode heeft een prachtige historische kern met vakwerkhuizen en boven de stadje prijkt op een heuvel een kasteel met dezelfde naam. Ons onderkomen wordt HKK Hotel Wernigerode **** en is in het centrum van de stad gelegen. Niet alleen een ideale uitvalsbasis voor een fietstocht maar ook om ’s avonds op een terrasje in de stad onder het genot van een drankje bij te komen van de inspanningen. Het weekeinde is gepland van 23 t/m 25 juni.

Historisch stadhuis Werningerode

Fietsmekka
De Harz is een fietsmekka voor zowel de racefietser als de mountainbiker. Met 74 uitgezette vaste mountainbikeroutes met een totaallengte van 2.200 km en 59.000 hoogtemeters valt te begrijpen dat hier genoeg te beleven valt. Naast deze vaste routes zijn er volop mogelijkheden voor zowel racefietsers als mountainbikers. De Brocken is met 1141 meter de hoogste berg van de Harz en hier moeten we uiteraard met onze fiets in de hand bovenop hebben gestaan.

Werningerode: de plotselinge overgang van vlak naar bergachtig.

Niet alleen voor klimmers
Werningerode ligt dus aan de noordzijde van de Harz. Dit betekend dat ten noorden van deze stad het landschap aanzienlijk anders is. Het is praktisch vlak tot licht glooiend. Een ideaal gebied voor wie al dat geklim niet zo nodig hoeft. Voor deze groep gaan we in dit gebied een aantal niet te lange dagroutes uitzetten. Voor elk wat wils dus!

Enkele links
Werningerode
Harzinfo.de
Volksbank Arena Harz
Bikepark Hahnenklee
Racepark Schulenberg
Harzgids.nl
Outdooractive Harz
Harzer Smallspur Bahnen

Aanmelden
Binnenkort kun je je aanmelden voor dit fantastische weekeinde. Blijf dus de nieuwsbrieven of deze site in de gaten houden.