De Fietsclub

Racefietsen, e-biken, mountainbiken, gravelbiken, handbiken, crossfietsen…of hele oude fietsen…Alles komt aan bod in de 9-delige serie ‘De Fietsclub’ die vanaf 30 augustus elke dinsdag om 17.30 uur te zien is op RTV Oost.

In aflevering één gaan we toeren met Rijwieltourclub Twente in Dinkelland. In het relatief vlakke Overijsselse landschap moet presentator André van der Zee nog aardig aan de bak om de groep bij te houden bij het ‘klimmetje’ dat ook tijdens het NK wielrennen onderdeel was van het parcours.

Op pad met RTC Twente

Met fietsheld Theo de Rooij gaat André terug in de tijd. Daarvoor hebben ze afgesproken op de markt bij Museum De Waag in Deventer. Dé plek waar de geschiedenis van de eerste officiële fietsclub van Nederland, Immer Weiter uit 1871, is te vinden.

André van der Zee en Theo de Rooij

Fietshelden, fietsroutes, tips, innovaties en bijzondere ontmoetingen, je ziet het allemaal in De Fietsclub! Vanaf 30 augustus iedere dinsdag om 17:30 uur, gevolgd door De Fietsclub Quiz om 17.45 uur. De afleveringen worden op dinsdag elk uur herhaald en ook op zaterdag. Kijk voor alle uitzendtijden in de tv-gids op www.rtvoost.nl/tv. Alle informatie over de serie en de quiz vind je op www.rtvoost.nl/defietsclub.