Ride for the Roses 2016 naar Twente

Na een intensieve verkenningstocht is de kogel door de kerk. De Ride komt in 2016 naar Twente! Vandaag werd dit heugelijke nieuws bekend gemaakt tijdens de Military Boekelo in Enschede. Verscheidene Twentse enthousiastelingen zoals meteoroloog Dennis Wilt, burgemeester Rob Welten van Borne, wethouder van Enschede Hans van Agteren en fietshelden Tom Veelers en Rob Harmeling waren aanwezig om dit bijzondere nieuws wereldkundig te maken. Ook Commissaris van de Koning in Overijsel Ank Bijleveld-Schouten was aanwezig. Lisan Bekhuis van de Twentse band ENorm bracht het prachtige lijflied van de Ride ‘The Rose’ van Bette Midler ten gehore. Daarna maakte Dennis Wilt bekend dat op 4 september 2016 de 19e editie van de Ride for the Roses voor de tweede maal in Twente plaatsvindt. Dit bijzondere fietsevenement kent een cycletour van 100 kilometer en twee toertochten van 25 en 50 kilometer. De routes voeren in 2016 door het prachtige coulisselandschap waar deelnemers kunnen genieten van de uitgestrekte natuur, karakteristieke dorpen en historische steden, prachtige landgoederen en kastelen en overheerlijke streekeigen producten. De beoogde start en finishlocatie is Vliegveld Twenthe Evenementenlocatie.

Ride for the Roses
Het evenement is inmiddels een begrip in Nederland. De Ride for the Roses is een fietstocht in de strijd tegen kanker waaraan iedereen kan meedoen en met voor iedere deelnemer aan de finish een roos. De roos staat symbool voor een morgen voor iedereen. Het succes van de Ride for the Roses zit hem in de unieke formule. Samen met zo’n 11.000 fietsliefhebbers op een sportieve, gezonde en plezierige manier bezig zijn en tegelijkertijd een vuist maken tegen kanker door geld in te zamelen voor KWF Kankerbestrijding. Mede met de opbrengst van de Ride for the Roses kan KWF Kankerbestrijding onderzoek en voorlichting financieren als wapens in de strijd voor minder kanker, meer kans op genezing en betere kwaliteit van leven voor mensen met kanker en hun naasten.

Organisatie
Het is de tweede keer dat de Ride Twente aandoet. In 2004 vond er een succesvolle editie in Oldenzaal plaats. De regio Twente is daarom erg verheugd over de terugkeer van de Ride. Een aantal maanden geleden heeft een groep enthousiastelingen het bestuur van de Stichting Ride for the Roses benaderd met het verzoek de mogelijkheden te onderzoeken om de Ride for the Roses weer naar deze regio te halen.

Rob Welten, burgemeester van Borne, is een van die enthousiastelingen: “Na een intensieve verkenningstocht heeft een groep Twentenaren het volste vertrouwen uitgesproken in de realisatie van de Ride for the Roses Twente 2016! Wij zijn er van overtuigd dat wij samen met vele partners deze Ride tot een succes zullen maken. Twente zal zich van haar beste kant laten zien! Voor het organiseren van een evenement van deze omvang is het belangrijk dat er voldoende draagvlak en enthousiasme is binnen een regio. Ook belangrijk is te benadrukken dat in tegenstelling tot andere edities de Ride niet wordt geadopteerd door een gastgemeente, maar door de regio Twente. Het lijkt degenen die wij tot nu toe gesproken hebben fantastisch om dit evenement als regio Twente te omarmen. Dat is voor ons van groot belang. En dat betekent ook dat we „Rondje(s) Twente” gaan rijden.”

Tom Veelers en Rob Harmeling, ambassadeurs van deze Twente editie, waren aanwezig om de Ride vlag symbolisch te overhandigen aan de lokale organisatie en schreven zich ter plekke in. “Het gaat vandaag niet om ons, maar om het doel dat we nastreven met dit evenement”, aldus Tom. Rob valt hem bij: “het is fantastisch dat we met onze sport anderen inspireren en voor de kankerbestrijding iets kunnen betekenen. We spannen ons graag in om zoveel mogelijk deelnemers, sponsors en vrijwilligers te verbinden aan de Ride for the Roses.

Doe mee!
Op zondag 4 september 2016 stappen weer zo’n 11.000 mensen op de fiets voor de Ride for the Roses. In 18 jaar is meer dan 13 miljoen euro bij elkaar gefietst. In Twente gaat men weer voor een prachtig bedrag om door te gaan met de strijd tegen kanker. Want dat is hard nodig! Doe jij daarom mee? Fiets mee, wordt sponsor, vrijwilliger of fan! Kijk voor meer informatie en inschrijven op www.ridefortheroses.nl. Volg ons ook op Twitter (@RFTRnl) en facebook (http://facebook.com/RidefortheRoses.nl).