Oproep aan alle leden

Boudewijn de Groot zong ooit “Hoe sterk is de eenzame fietser die kromgebogen over zijn stuur tegen de wind…”… Zo sterk is een fietser in zijn eentje wel, maar je bent nog veel sterker en hebt meer plezier in de groep.

Sterker! Het is heel leuk in de groep te fietsen.

Onze verenging bestaat uit meer dan 300 leden, we zijn financieel gezond, fietsen vele kilometers en zijn trots op onze clubkleding. En toch neemt het clubgevoel af.

• Opkomst op onze vaste trainingsavonden is bijna nihil.
  • Gezamenlijk fietsen op zondag idem, behalve bij de clubtochten.
  • We kunnen geen gebruikmaken van wegkapiteins voor de race en begeleiders voor de MTB.
  • Nieuwe leden hebben geen mogelijkheid om mee te trainen door de beperkte aanwezigheid tijdens trainingsavonden.
  • Vinden van vrijwilligers gaat erg moeizaam, helemaal op cruciale functies:
    • Coördinator toertochten MTB.
    • Overige leden voor toertochten.
    • Versterking van het algemeen bestuur.
    • Onderhoud MTB singeltrack Losser.
    • Begeleiders en trainers voor de jeugd.

Zoals het er nu voorstaat is het niet mogelijk om de Twentse Heuvelentocht te organiseren en zullen we deze van de Fietssport kalender moeten laten verwijderen.

Wij, als bestuur, zijn zoekende hoe we met deze situatie moeten omgaan. De wereld om ons heen verandert. Is dit de nieuwe situatie waar wij mee verder moeten, of is dit zo gegroeid en willen we samen weer de weg op of het bos in.

Wij vinden het belangrijk dat ieder (aankomend) lid zich thuis voelt binnen onze verenging en samen met andere leden recreatief kan fietsen op zijn of haar niveau en dat dit ook veilig gebeurt onder toezicht van een wegkapitein of een begeleider.

Dit moeten we organiseren als vereniging en over de rest willen we graag met jullie, leden van de LWC, in gesprek gaan. We zien vooral dat bij de clubactiviteiten het positieve gevoel terugkomen en wij willen graag hier verder op doorgaan.

We zijn op zoek naar leden die samen met ons willen nadenken over hoe de toekomst van de Losserse Wielerclub eruit moet komen te zien.

Kom meepraten op 18 september om 19:30 bij Heijdemann. Meld je aan via onderstaand formulier en denk mee met ons over de maatregelen om de club een goede toekomst te verzorgen.

Onderwerpen:

• Organiseren van clubactiviteiten.
  • Toekomst van Toertochten.
  • Elkaar ontmoeten buiten het fietsen om (plaatselijke horeca / eigen huisvesting).
  • Continuïteit jeugdfietsen.
  • Beleid vrijwilligers.
  • Etc.

Hopelijk zien we je net na de zomer weer terug.

Groet

Bart, Tom, Willem, Peter, Kees

Meld je aan voor een goede toekomst

Uw naam (verplicht)

Uw e-mail (verplicht)

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en servicevoorwaarden zijn van toepassing.