Jeugd LWC

Ook voor de meeste jeugd van LWC zit de vakantie er weer op. Op zondag 29 augustus was de eerste mountainbike training weer. Jaarlijks is dit een gezamenlijke training van alle groepen. De instructeurs beoordelen dan of een nieuwe groepsindeling  wenselijk is. Op het oude TAR veld worden dan allerlei oefeningen en spelletjes gedaan om de techniek te beoordelen. Daarna uiteraard nog even door de zandbergen crossen om een indruk te krijgen van de conditie.

Bij deze eerste training ook maar liefst 9 “nieuwe” jongens en meisjes aan de start. Zij hebben in juni 3 mountainbike clinics gevolgd in het kader van het “Lekker fit” programma voor groep 7 en 8 van de Losserse basisscholen. Ze gaan nu ook wekelijks trainen voor de Twentse Heuvelentocht en daarna kunnen ze besluiten of ze lid willen worden van LWC. Inmiddels hebben we al meer dan 30 jeugdleden die veel plezier beleven aan het wekelijks samen fietsen. Voor vertrek was er nog een fotomomentje ingepland met Nigel en Bert Vos. Zij hebben wederom de helmpjes gesponsord bij de 10 nieuwe mountainbikes die de club recentelijk bij Vos Bikes heeft aangeschaft.