Cursus LWC voor betere jeugdbeleiding

De jeugd pakt steeds vaker een mountainbike. Ook bij LWC (Losserse Wielerclub) is dat merkbaar. Inmiddels zijn er binnen deze club drie enthousiaste jeugdgroepen actief op de mtb. Maar deze groepen moeten ook getraind en begeleid worden. Even leek de klad erin te komen door het terugtreden van vrijwilligers.

De nieuwe jeugdcommissie van LWC pakte de handschoen op en organiseerde een evaluatie-avond voor trainers, begeleiders, ouders en jeugdleden. Het positieve gevolg: een aantal nieuwe begeleiders bood zich aan om wekelijks de jeugd te begeleiden en trainers te ondersteunen. Omdat LWC het belangrijk vindt dat de kinderen op een juiste en veilige manier begeleid worden, werd afgelopen zaterdag de nieuwe groep begeleiders opgeleid. Negen personen volgden de training Jeugdbegeleider NTFU, vier volgen later. In café Heidemann werd de theoretische kennis van de groep bijgespijkerd. Deze werd later op de dag in de praktijk uitgevoerd. Instructeur Kenneth Melis was er tevreden over, evenals de deelnemers. Er is veel geleerd en vertrouwen dat de kinderen veilig op pad kunnen met de nieuw geschoolde begeleiders.

Bron: Week van Losser