Assistent trainer MTB 2 opleiding

Begin september zijn 5 enthousiaste LWC-ers gestart met de opleiding Assistent Trainer MTB 2.
Stan de Wals, Steff oude Roelink, Lars Hulsbergen, Bas Geverink en Richard Hellwig worden in 5 cursusdagen klaargestoomd voor het trainersvak. Goed opgeleide MTB instructeurs zijn een belangrijke voorwaarde voor de continuïteit van de jeugdafdeling van LWC. Vooral nu we recentelijk met 9 jeugdleden zijn gegroeid. Hiervan zijn 7 kinderen voortgekomen uit de clinics van Lekker Fit en 2 kinderen zijn enthousiast geworden tijdens de sport-infodag op 30 augustus jl..

De MTB opleiding wordt verzorgd door de NTFU en in Oldenzaal gegeven. Ook 10 cursisten van OWC en het Twentse Ros volgen de opleiding. Kenneth Melis is als MTB 3 instructeur de praktijkbegeleider van de Losserse cursisten. De examens zijn op 23 en 30 november Er is veel aandacht voor het didactische, de techniek, materiaal, veiligheid en niet te vergeten het EHBO onderdeel. Aan de hand van praktijkgerichte opdrachten leren ze trainingen geven, wedstrijden en toertochten organiseren en het assisteren bij overige activiteiten van de wielerclub.

Onlangs heeft Bert-Jan Schildkamp te kennen gegeven te stoppen met het begeleiden van de jeugd. Bert-Jan is al MTB 2 Trainer vanaf het eerste uur en heeft de afgelopen 7 jaar met veel plezier en inzet wekelijks de jeugd begeleid. Bert-Jan nogmaals bedankt voor de inzet.