Nieuwe kleding LWC

LWC steekt zich in het nieuw! Met trots presenteert het bestuur het ontwerp van de nieuwe kleding.

De kledingcommissie is de afgelopen maanden in de weer geweest met de keuze van de kledingleverancier, het werven van sponsoren en het ontwerp. En het resultaat mag er zijn! In zeer goede samenwerking met Rogelli is bijgaand ontwerp tot stand gekomen. Ons nieuwe tenue is meer getailleerd, heeft een doorlopende rits in het shirt en is weer helemaal modern. Onze leden fietsen er straks bij als een pro!

En omdat niet alle leden dezelfde pasvorm hebben kun je straks maximaal kiezen. Zoals voor een dameszeem, kindermaten, een Race Fit (strak) of Pro Fit (strakker) en zelfs een baggy MTB broek. Maar er is straks ook een herkenbare Bodygamex voor de wegkapiteins.

En natuurlijk is er nagedacht over de zeem, waar altijd iets over te doen is. Deze maakt natuurlijk het verschil tussen lekker zitten of niet. LWC heeft daarom gekozen voor de duurdere, zgn. HD Ergonomic zeem.

Rini Wagtmans

De oprichter van GOWA Sportswear is de befaamde Nederlandse wielrenner Rini Wagtmans. Een wielerprof met een glansrijke carrière eind zestiger, begin zeventiger jaren.  In de Tour de France bracht hem dit een dag de gele trui, drie etappe- overwinningen en een 5e en 6e plaats  in het eindklassement. Na zijn carrière was hij nog een tijdje actief als bondscoach van de Koninklijke Nederlandse Wieler Unie. Eind 1980 gaf hij zijn sportieve loopbaan een zakelijk vervolg met een groothandel in sportartikelen. Innoveren uit eigen ervaring. Rini Wagtmans bestormde de flanken van reuzen in de Alpen en de Pyreneeën in oude acryltruien. De innovatieve producten van GOWA Sportswear werden trendsettend in de wielersport. Om dichterbij het vuur van topdesign en techniek te zitten, werd GOWA BV eigenaar van het Italiaanse wielermerk Rogelli. Dit was ‘officieel’ het laatste wapenfeit van eigenaar Rini Wagtmans. Hij besloot het in 1996 rustiger aan te doen en ruimte te maken voor de frisse ideeën van zijn zoon Marijn Wagtmans. Hij bouwde het merk Rogelli uit van wielermerk tot allround wieler-, hardloop- en schaatsmerk.

De kleding sponsoren