Info wielerkleding 2023

Als nieuw lid wil je natuurlijk graag in clubkleding fietsen. LWC stelt het dragen van clubkleding in principe ook verplicht tijdens de gezamenlijke trainingen.
Twee keer per jaar kan er kleding worden besteld via de Rogelli LWC-webshop. Deze is doorgaans 2 weken in januari en 2 weken in september geopend. Nieuwe leden kunnen voor het passen van kleding in die 2 weken bij B&T Bikestore in Losser terecht. Informatie over de data wanneer dit kan, ontvang je via de nieuwsbrief van LWC en via de facebookgroep MTB (https://www.facebook.com/groups/lwc.mtb/) en Race (https://www.facebook.com/groups/lwc.race/).

Bijdrage van de club

Bij de eerste uitlevering van de kleding wordt er voor elk lid een bijdrage van € 80,- gedaan namens LWC. Deze bijdrage geldt ook voor nieuwe leden die voor het eerst kleding bestellen. De bijdrage geldt bij het bestellen van een compleet pakket, bestaande uit:

• Shirt korte mouw
  • Shirt lange mouw/Rainblock/Winterjas (naar keuze)
  • Korte broek
  • Lange broek
  • Sokken

Korte broek

Bij de korte broek is er keuze tussen twee uitvoeringen. De Power-line of de Elite-line. Beide korte broeken hebben dezelfde zeem, namelijk de Thor HD Zeem. Het verschil tussen de korte broeken zit in de stof die gebruikt is. De Power-line is gemaakt van stevig lycra met mesh bretels. Deze lycra is iets dikker en minder kwetsbaar. De Elite-line is gemaakt van een dunnere lycra, met platgestikte naden en heeft eveneens bretels van mesh.

Korte mouw shirt

Bij de korte mouw shirts heb je ook keus uit de Elite-line of de Power-line. Ook hier is de Power-line gemaakt van een stevigere en iets dikkere stof. De Elite-line is wat dunner en heeft een strakke aansluitende pasvorm voor bijvoorbeeld aerodynamisch voordeel. Beide shirts hebben een volledige rits, drie zakken op de rug en uiteraard dezelfde looks.

Lange broek

De lange broek is gemaakt van de gevoerde Superroubaix stof. Deze broek heeft bandjes aan de onderkant, bretels, en de Thor HD zeem.

Lange mouw shirt

Het lange mouw shirt is een gevoerd wielershirt met lange mouwen. Hij is gemaakt van een combinatie van golf plus stof en de Superroubaix stof. Het lange mouw shirt heeft drie zakken op de rug, een volledige rits en een siliconen rand aan de onderkant.

Winterjas

Deze jas is gemaakt van de dikke Ittai Fifty stof. Op de rug zitten twee zakken die met een rits worden afgesloten. Hierboven zit een reflecterende rand, voor tijdens de donkere dagen. De manchetten zijn gemaakt van Superroubaix stof en ook hier zit een siliconen rand aan de onderkant.

Rainblock

De Rainblock is een jas, gemaakt van Misurina idro stof. Deze ademende stof is waterafstotend en winddicht. De Rainblock van Roggeli is de tegenhanger van de bekende Gabba van Castelli.

Bodywarmer

Deze bodywarmer heeft een winddichte voorkant en mesh achterkant. Een lichtgewicht en dun mouwloos jasje dat eenvoudig is mee te nemen en beschermt tegen frisse rijwind op de borst.

Arm- en beenstukken

De arm en beenstukken zijn zwart, met een LWC-logo. Deze worden gemaakt van gevoerde Superroubaix stof.

Handschoenen

Gemaakt van een lichtgewicht lycra aan de bovenkant en een ademende grip in de handpalm met gel kussentjes en klittenband sluiting.

Sokken

De sokken zijn gemaakt van een sneldrogende en antibacteriële stof en zijn anatomisch gevormd voor een goede pasvorm.

Maattabel

Op de site van Rogelli staat een uitgebreide maattabel voor heren, dames en kinderen.

Kledingcommissie

Astrid Olde Olthuis