Info wielerkleding 2021

Als nieuw lid wil je natuurlijk graag in clubkleding fietsen. LWC stelt het dragen van clubkleding in principe ook verplicht tijdens de gezamenlijke trainingen.
Twee keer per jaar wordt er kleding besteld. Dit vindt doorgaans plaats in januari met uitlevering rond mei en in september met uitlevering rond december. Voor de juiste maat en het uitzoeken van het soort kleding kun je bij B&T Bikestore in Losser terecht. Informatie over de data wanneer dit kan, ontvang je via de nieuwsbrief van LWC en via de facebookgroep MTB (https://www.facebook.com/groups/lwc.mtb/) en Race (https://www.facebook.com/groups/lwc.race/). Via deze kanalen krijg je ook bericht wanneer je je kleding kunt afhalen bij B&T Bikestore.
Leden die voor de eerste keer een volledige set bestellen, ontvangen een complete set voor € 106 ipv € 186. Een complete set bestaat uit een korte en lange broek, shirt met korte en lange mouw en sokken en handschoenen.
De coördinatie van het bestellen en uitleveren van kleding doet Astrid Olde Olthuis. Mocht je bijvoorbeeld al weten wat je wilt bestellen en wat je maat is, kun je haar mailen: Ook voor overige vragen/opmerkingen rondom de clubkleding kun je haar via dit emailadres bereiken.

Shirt met korte en lange mouw

Functioneel wielershirt met een zeer goede pasvorm en uitgevoerd in golf en hole stof.
Golf is 100% polyester en is ademend en zeer elastisch. Hole is 90% polyester en 10% elastane stof. Het heeft kleine gaatjes in deze elastische mesh. Dit resulteert in een optimale ventilatie en verhoogd het draagcomfort.
Het shirt met lange mouw is vervaardigd van golf plush stof. Golf plush is een 100% polyester stof en heeft een gevoerde binnenkant.

Korte broek

Vervaardigd van shield en performer lycra.

Lange broek

Een micro-fiber versie van het Roubaix™ materiaal. Super Roubaix ™ voert zweet efficiënter af en heeft een betere ventilatie. Kleding gemaakt met Super Roubaix™ heeft iets hogere compressie dat een massage-effect op de spieren teweeg brengt.

Winterjack

Windtex voor en plush achter. Windtex is een licht elastische en warmte regulerend membraan dat wind en regen tegenhoudt en een constant microklimaat creëert tussen de huid en de kleding.
Het membraan beschikt met het lichte gewicht en de ongewone elasticiteit over unieke eigenschappen. Achterzijde van plush, idem als de lange mouwen voor een nog betere ademing.

Bodywarmer

Windtexlight voor, mesh achterzijde. Idem als het winterjack windtex stof maar dan in een lichtere uitvoering en mesh voor de betere ventilatie.

Arm- en beenstukken

Idem als superroubaix.

Qline model: Shirt met korte mouw uitvoering in Asteria – TimeOut stof

Asteria is een 86% polyester en 14% elastane stof en heeft daardoor een heel hoog draagcomfort en past goed om het lijf. Zeer ademend bij hoge temperaturen en een UV bescherming.
TimeOut stof is 100% polyester en zeer ademend en snel drogend.

Qline model: Korte broek

Vervaardigd van shield en anergia lycra voor de goede pasvorm door de goede rekbaarheid van de stof. Anergia geeft een compressie effect voor de goede doorbloeding van de spieren.

Handschoenen

Vervaardigd van een lichtgewicht lycra aan de bovenzijde, ademende grip in de handpalm met gel kussentjes en klittenband sluiting.

Sokken

Anatomische pasvorm en naadloos. Ademende, antibacteriële en snel drogende stof.

Zeem

De Gavia zeem is geschikt voor de korte en de middellange afstand voor een periode van ongeveer 2 tot 3 uur. Bij deze zeem is de dichtheid van de dunne bodem ongeveer 65 kilogram per m3 bij een dikte van 3 mm. De zeem biedt een uitstekende bewegingsvrijheid, een goede elasticiteit en voorkomt mogelijke schaaf/schuur wonden als gevolg van een overmatige en te grote buitenrand. Het binnendeel van de zeem is gemaakt van geperforeerde rubber met een dichtheid van 65 kg per m3 bij een dikte van 8 mm. Dit geeft een uitstekende demping en bescherming.
De zeem is wasbaar in de wasmachine op een lage temperatuur (30 graden) en heeft van nature een lange levensduur.

Maattabel

Op de site van Rogelli staat een uitgebreide maattabel voor heren, dames en kinderen.