Driedaagse 2022

Gezien de watersnoodramp en het hoogwater dat de Eifel heeft getroffen in juli 2021 lijkt het niet verstandig om een driedaagse te organiseren in dit gebied. Er wordt nog volop gewerkt aan het herstel van de infrastructuur en andere schade en dit kan nog geruime tijd duren.

Om deze redenen hebben we gekozen voor een vertrouwd adres in Sauerland en dit is geworden:

Posthotel Usseln

Korbacher Str. 14
34508 Willingen
Telefoon: +49 (0) 5632 94 95 0

De datum van de driedaagse is 20 t/m 22 mei 2022.

Het Sauerland

afwisselend landschap met glooiende hellingen

Het Sauerland is binnen enkele uren reizen vanuit Nederland te bereiken en daardoor een ideale bestemming voor een korte vakantie of een weekendje weg. Ook voor langere verblijven is het Sauerland uitermate geschikt.
Het gebied heeft een afwisselend landschap met glooiende hellingen dat ervoor zorgt dat een breed scala aan outdooractiviteiten mogelijk is. Maar ook liefhebbers van musea, kunst en cultuur hoeven zich in het Sauerland niet te vervelen.

Usseln

Usseln is een plaats in de Duitse gemeente Willingen (Upland) in de deelstaat Hessen. Het dorp is vooral bekend als kuuroord en wintersportplaats. De rivier de Diemel ontspringt in Usseln.

Corona

Uiteraard is het moeilijk om in deze onzekere tijden de ontwikkeling van het Corona-virus te voorspellen. Om dit moment van schrijven zijn de in- en uitreisregels voor Duitse deelstaten weer verscherpt. Laten we hopen dat de coronaregels ten tijde van de driedaagse weer enigszins versoepeld zijn en we kunnen genieten van 3 heerlijke fietsdagen. We houden het scherp in de gaten en brengen jullie op de hoogte van eventuele wijzigingen.
Kijk voor de laatste informatie over het reizen van en naar Duitsland op de site Nederland Wereldwijd van de Rijksoverheid.
Op de site van sauerland.com of hessen.de vindt je uitgebreide informatie over Corona en wat wel en niet kan. Hier kun je o.a. lezen dat hier de 2G regel geldt en je dus ingeënt moet zijn om mee te kunnen. We zullen jullie op de hoogte houden wat we i.v.m. de pandemie van jullie verwachten.
Mocht het fietsweekeinde door gewijzigde omstandigheden niet kunnen plaatsvinden dan wordt de eventuele geïncasseerde eigen bijdrage uiteraard terug gestort.

Aanmelding Driedaagse

Omdat we geruime tijd vooraf moeten reserveren en het aantal plaatsen beperkt is vragen we jullie je dan ook op te geven vóór 14 februari 2022. Na deze datum kunnen we niet meer garanderen dat je nog mee kunt. De kosten voor dit prachtige weekeinde bedragen € 100,- (hier is de bijdrage van de club al af). Hiervoor krijgt je 2 overnachtingen vol pension en lunchpakketten. Let wel, je hebt de keuze uit het meenemen van de ATB-fiets of de racefiets en dus niet beide! Uiteraard verwachten we van jullie dat je minimaal op zaterdag in de nieuwe clubkleding fietst.

De laatste driedaagse in 2019

We vragen je ook of je in het bezit bent van een GPS. We hebben gemerkt dat er nauwelijks nog gebruik wordt gemaakt van de uitgeschreven routebeschrijvingen en steeds meer op de GPS wordt genavigeerd. We zijn dan ook van plan om de uitgeschreven routebeschrijvingen niet meer te maken.

Mocht je om een of andere reden niet op vrijdagochtend kunnen vertrekken dan kun je dit aangeven. Dan kunnen we met de indeling van de auto’s hier rekening mee houden.

Verder kun je het opmerkingenveld gebruiken voor allerlei zaken zoals met wie je samen wilt reizen of de kamer wilt delen of bij wie je in een groep wilt je fietsen.

De inschrijving is niet geheel vrijblijvend. Meld je je af na de sluitingsdatum dan is dit geen garantie voor het terugstorten van het volledige inschrijfgeld.

Er hebben zich 34 leden aangemeld en de inschrijving is gesloten.

VoornaamAchternaamWelke fietsAanmelddatum
KlaasEdelenbosrace5 januari 2024