Vasser Heuvelen Classic

Camping bij de Bronnen
Wittebergweg 18, Nutter, Overijssel, 7638 PP

Evenement type

Op zondag 2 Oktober 2022 organiseert de WTCG voor de tweede keer in haar bestaan een graveltocht. De route van de graveltocht gaat grotendeels over mooie rustige verharde wegen en gravelpaden. Deelnemers rijden vanuit Nutter via Ootmarsum en Rossum naar het Lutterzand. Daarna komt men onder andere nog in Beuningen, Denekamp en via het grenspad terug in Nutter. Voor vele fietsers die Twente al dachten te kennen geeft de tocht een heel ander perspectief op hun “achtertuin”. De lengte van de tocht zal rond de 95km liggen. Op Vrijdag 30 September wordt het GPX-bestand van de route via de site www.fietssport.nl beschikbaar gesteld. De inschrijfkosten voor NTFU-leden liggen op €8,- en voor niet NTFU-leden op €10,-. Ook kunnen er dit jaar, net als voorgaande jaren, weer diverse mountainbike routes worden verreden. De afstanden waar de deelnemers uit kunnen kiezen zijn 35, 45, 55 en 65km. In deze afstanden komen alle aspecten van het Twentse landschap aan de orde. Smalle bospaden wisselen zich af met heidevelden en glooiende boslanen. Behalve veel “vals plat” zijn ook enkele venijnige beklimmingen in het parcours opgenomen. Daarnaast zijn er ook genoeg mooi aflopende paden opgenomen, die men naar keuze kan gebruiken voor een herstelmoment of om er nog juist even een schepje bovenop te doen. Het is juist deze afwisseling, die het parcours zo aantrekkelijk en uniek maakt. De inschrijfkosten voor NTFU-leden liggen op €5,- en voor niet NTFU-leden op €7,-. Voor dit evenement kan men zich van te voren inschrijven, dit kan via de site www.fietssport.nl worden geregeld. De graveltocht wordt via GPS verreden en is dus niet uitgepijld doormiddel van linten (de mountainbike routes zijn wel uitgepijld doormiddel van linten).