MTB-ers op wandelpaden

Graag wil ik het volgende nog bij jullie melden, hier ben ik minder blij mee en vraagt om aandacht..

Jeroen Buunen

Afgelopen zondagochtend liep 1 van onze boa’s in burger en in vrije tijd, in het natuurgebied Springendal. Rond 10:15 uur kwam hij een relatief grote groep ATB’ ers (15 – 20 man) tegen op een gemarkeerde wandelroute. Dit stuk wandelroute wordt geregeld meegenomen in de georganiseerde ATB- tochten vanuit het RONOT.

Vervolgens wou hij de groep doen stoppen en gaf hij een stopteken, de groep reageerde hierop door 180 graden te draaien en rechtsomkeert te maken. Met andere woorden, ze wisten hartstikke goed dat daar niet gereden mag worden. 1 van de ATB’ ers kwam ten val en is vervolgens door mijn collega aangesproken. Hij verklaarde hier te fietsen omdat hij de rest van de groep volgde.. Zijn shirt was gesponsord door Vleeshouwerij Saasveld.

Kortom: dit tolereren wij niet en ik wil vragen dit signaal af te geven aan de clubs binnen het RONOT. Aankomende periode gaan wij strenger controleren. Echter dit soort acties van clubjes ATB’ ers die moedwillig en willens en wetens buiten de aangegeven paden fietsen kan er toe bijdragen dat wij stoppen met georganiseerde tochten.

Ik hoop dat het signaal van onze kant duidelijk is.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Buunen